Idő van

Buszos kirándulás szervezése előtt nem árt ha tisztában vagyunk egy igen fontos dologgal, a vezetési idővel. A kilencnél több ülőhellyel rendelkező autóbuszok vezetőinek ugyanis az 561/2006/EK rendelet szigorú szabályai szerint kell beosztaniuk a vezetési, és pihenő idejüket.

Lássuk hogy is van ez:

Amennyiben egy fő autóbuszvezetővel utazunk, úgy a jogszabály a munka kezdésétől, (tehát már a telephelytől indulástól!) számított 24 órán belül legalább 9 óra egybefüggő pihenő időt ír elő. Vagyis a reggel 6:00-kor induló sofőr legkésőbb 21:00-ig dolgozhat.

Az egybefüggő vezetési idő nem lehet több, mint 4,5 óra, amit 45 perc pihenő időnek kell követnie. Egész nap összesen 9 óra, heti két alkalommal 10 óra a maximálisan megengedett vezetési idő.

Két autóbuszvezető esetén is 4,5 óra a megengedett egybefüggő vezetési idő, viszont nem szükséges a 45 perc pihenő, csere után azonnal indulhat a második sofőr. A napi vezetési idő is összeadódik, tehát a két sofőr összesen 18, heti kétszer 20 órát vezethet. A 9 óra pihenőt pedig a kezdéstől számított 21 órán belül kell megkezdeni.

Az autóbuszvezetők tevékenységének adatait a tachográf készülék hivatott rögzíteni. Az újabb autóbuszokat digitális tachográf készülékkel hozzák forgalomba, amely már nem igen ad lehetőséget a szabálytalanságok eltitkolására.

Európa szerte, így Magyarországon is igen súlyos büntetéssel jutalmazzák a jogszabályokat be nem tartó sofőröket, és vállalkozókat.

Az utazás tervezésénél jobb figyelembe venni ezeket a szabályokat, és már az árajánlat kérésénél jelezni a különjárat szolgáltatója felé a pontos menetrendet, mert amennyiben szükséges, úgy két gépkocsivezetőt kell biztosítania az utazáshoz.

Jó Utat Mindenkinek!